۵ اصل متقاعد سازی برای ارائه یک ایده

وقتی می‌خواهید ایده‌ای را در محل کار یا جلسه مطرح کنید، چطور این کار را انجام می‌دهید؟ پنج اصل متقاعد…
دسته بندی : مدیریت
اصول متقاعد سازی
۵/۵ (۱)

وقتی می‌خواهید ایده‌ای را در محل کار یا جلسه مطرح کنید، چطور این کار را انجام می‌دهید؟ پنج اصل متقاعد سازی را به شما توصیه می‌کنم که ارسطو ، ۲ هزار سال پیش آنها را شناسایی کرد و استادان سخنوری هنوز هم از آنها استفاده می‌کنند:

اصول متقاعد سازی ارسطو

متقاعد سازی به روش ارسطو

اتوس (Ethos)

اتوس یعنی اثبات اعتبار یا شخصیت خود به‌عنوان گوینده. سخن خود را با این اصل آغاز کنید. به مخاطبان خود نشان دهید که نسبت به آنها حسن نیت دارید و صلاح آنها را می‌خواهید و اینگونه، اعتمادشان را به دست آورید و متقاعد سازی را اجرا کنید.

لوگوس (Logos)

لوگوس یعنی اثبات ادعایتان با اتکا به حقایق و آمارها. برای حمایت از ایده خود از داده‌ها، شواهد و حقایق استفاده کنید.

پاتوس (Pathos)

پاتوس یعنی برانگیختن احساسات مخاطب. انگیزه گرفتن مخاطبان، کاملا بستگی دارد به حسی که گوینده در آنها ایجاد می‌کند. متقاعد سازی ایده خود را در قالب داستانی انجام دهید که واکنش احساسی مخاطبان را برانگیزد.

متافور (Metaphor)

ایده خود را با چیزی که برای مخاطب آشناست قیاس کنید. این کمک می‌کند که مفاهیم انتزاعی، برای مخاطب عینی و ملموس شود و در نتیجه، گفت‌وگو شفاف خواهد شد.

و در نهایت اصل متقاعد سازی اختصار (Brevity)

ایده خود را تا جایی که ممکن است در چند کلمه توضیح دهید. دامنه توجه آدم‌ها محدود است و از یک جایی به بعد، تمرکزشان روی موضوع، کمتر و کمتر می‌شود پس ابتدا درباره منظور اصلی خود صحبت کنید تا متقاعد سازی شکل بگیرد.

 

برای سفارش طراحی وب سایت جهت رشد کسب و کار خود میتوانید به صفحه نمونه کارها و تعرفه های طراحی سایت مراجعه نمایید

 

برای مطالعه مطالب بصورت خلاصه و یا چکیده ای از آنها در اینستاگرام می‌توانید اینجا کلیک کنید.   Babak_Khorramfar@

 

لطفا امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست