معرفی کتاب قدرت عادت

قدرت عادت – چارلز دوهیگ کتاب قدرت عادت اثری از چارلز دوهینگ، چارلز (متولد ۱۹۷۴) برنده جایزه پولیتزر نیویورک تایمز…
دسته بندی : کتاب
قدرت عادت
۵/۵ (۱)

قدرت عادت – چارلز دوهیگ

کتاب قدرت عادت اثری از چارلز دوهینگ، چارلز (متولد ۱۹۷۴) برنده جایزه پولیتزر نیویورک تایمز است، برای نوشته‌هایش در زمینه‌های کسب و کار. او قبل از پیوستن به نیویورک تایمز برای روزنامه لس آنجلس تایمز می‌نوشت. او که اکنون در شهر نیویورک ساکن است، فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های یل (رشته تاریخ) و مدرسه کسب و کار هاروارد در رشته MBA است.

کتاب علمی داهیگ در زمینه شکل گیری عادت‌ها تحت عنوان «قدرت عادت؛ چرایی کارهایی که ما انجام می‌دهیم، در زندگی و کسب و کار» در ۲۸ فوریه ۲۰۱۲ منتشر شد. روزنامه نیویورک تایمز خلاصه‌ای از آن را تحت عنوان «چگونه شرکت‌ها به رازهای شما پی می‌برند» منتشر کرد. کتاب قدرت عادت حدود ۶ هفته در لیست پر فروش ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشت. در ایران این کتاب توسط نشر نوین ترجمه و منتشر شده است.

قدرت عادت ها - چارلز داهیگ

قدرت عادت (به انگلیسی: The Power of Habit) نام کتابی است که در توسط چارلز داهیگ در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. نام کامل آن «قدرت عادت؛ چرایی کارهایی که انجام می‌دهیم، در زندگی و کسب و کار» است. این کتاب که در زمینه بررسی‌های علمی شکل گیری عادت‌ها و تغییرات آن است، پس از نشر موفقیت‌های زیادی کسب کرد که حدود ۶۲ هفته در لیست پرفروش ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشت. و از طرفی در لیست تاثیرگذارترین کتاب‌ها برای مدیران از طرف دانشگاه هاروارد قرار گرفت.
این کتاب به سه بخش تقسیم شده است. و در مورد چرایی کارهایی که در زندگی و کسب و کار انجام می دهیم بحث می کند.بخش اول بر روی این موضوع تمرکز میکند که عادتها چگونه در زندگی افراد ظاهر میشوند. این بخش در مورد عصب شناسی شکل‌گیری عادت، چگونگی ساختن عادتهای جدید و تغییر عادتهای قدیمی، و روشها بحث میکند، نظیر مورد آن، مرد تبلیغات است که مسواک زدن را از یک کار ناشناخته تبدیل به یک دغدغه ی عمومی کرد.

الگویی روانشناختی به نام «حلقه عادت»

چارلز داهیگ در این کتاب به علمی اشاره می کند که در پس آن پرسش و چرایی درباره کارهای مختلف وجود دارد. در این کتاب وی تحقیقات علمی و اجتماعی را ترکیب کرده و می نویسد عادت با الگویی روانشناختی به نام «حلقه عادت» شروع می شود که سه فرآیند جداگانه دارد. ابتدا نشانه یا انگیزه (سرنخ) وجود دارد که به مغز شما می گوید وارد مرحله اتوماتیک نسبت به رفتار خاص شود. بعد از آن، مرحله معمول یا روزمرگی (روتین) است و مرحله سوم، پاداش است؛ چیزی که مغز شما دوست دارد به یادآوری آن کمک کند و حلقه عادت شکل می‌گیرد‏.‏ تمرکز کتاب بر نحوه شکل گیری عادت ها در افراد، اثرگذاری و اثر پذیری از آنها و نیز کاربرد های سازمانی و اجتماعی آن است. خواندن این کتاب، صرف نظر از رشته و شغل تان، اکیدا توصیه می شود.‏

 

فهرست کتاب:

  • بخش اول: عادات افراد
  • فصل اول: چرخهٔ عادات
  • چگونگی عملکرد عادات
  • فصل دوم: مغز محتاج
  • چگونگی به‌وجود‌آوردن عادات جدید
  • فصل سوم:‌ قاعدهٔ طلایی تغییر عادات
  • چرا تغییرات صورت می‌پذیرند؟
  • قوانین طلایی تغییر عادت
  • عادات چگونه تغییر می‌کنند؟
  • بخش دوم: عادات سازمانی موفق
  • فصل اول: عادات اساسی یا سرود پاول اُنِیل
  • کدام عادات از اهمیت بیشتری برخوردارند؟
  • فصل دوم: شرکت استارباکس و عادت موفقیت
  • هنگامی که اراده خودکار می‌شود
  • فصل سوم:‌ قدرت بحران
  • مدیران چگونه از طریق حوادث عادت ایجاد می‌کنند؟
  • فصل چهارم: شرکت تارگت چگونه از پیش می‌داند که شما چه چیزی را می‌خواهید؟
  • شرکت‌‌ها عادات را پیشگویی می‌کنند
  • بخش سوم: عادات جوامع
  • فصل اول: تحریم اتوبوس‌رانی مونتگومری
  • جنبش‌ها چگونه شکل می‌گیرند؟
  • فصل دوم: عصب‌شناسی اختیار
  • آیا ما مسئول عاداتمان هستیم؟
  • پیوست
  • راهنمایی خواننده برای استفاده از این نظریه‌ها

لطفا امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست